<- Tillbaka

Köpvillkor
Dressbakery följer konsumentverkets regler för e-handel och returer.
Man måste vara över 18 år för att handla av oss. Alla priser är inkl. moms.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, slutförsäljning samt att bilder inte alltid kan återge varornas exakta utseende och färg. Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer.

Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning.
Får du ingen orderbekräftelse samma dag som du gjort din beställning ber vi dig kontakta oss, då det kan betyda att du skrivit in fel e-postadress.
Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut. Skulle det vara något du undrar över, vill annullera eller ändra, så kontakta vår kundtjänst omedelbart. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst.
Då våra leveranser sker så fort vi hinner, är det dessvärre inte alltid att vi har möjligt att ändra i ordern, men kan vi, så hjälper vi dig självklart gärna!

Betalning
Vi erbjuder i dagsläget följande betalningsalternativ:

Kortbetalning via PAYSON:
Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea).

Läs mer om Payson här: www.payson.se

Vi på Dressbakery hanterar inga kortuppgifter utan allt sköts av vår partner PAYSON.

Förskottsbetalning till Bankgiro:
Betalning sker i förskott till vårt bankgiro, efter att vi noterat att din betalning är inkommen, skickar vi din beställning till angiven adress. Observera att det kan ta någon dag innan pengarna syns på Dressbakerys konto.

Leverans
Alla produkter finns i lager för omgående leverans, om inte annat anges.
Normal leveranstid från Dressbakery är 2-7 dagar för beställningar gjorda med kontokort eller förskott via bankgiro.
Vissa produkter kan under högsäsong eller vid hög belastning ha något längre leveranstid, detta meddelas då via e-post.
Vi reserverar oss för slutförsäljning, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager, detta beror då på fel i lagersaldot. Det skickas då ett mejl till dig inom 1-7 dagar. Kontakta oss om du har frågor kring leveranstider etc.

Transport
Dressbakery skickar alla sina paket med Posten Sverige AB. Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är Dressbakery betalningsansvarig, du måste dock meddela vår Kundtjänst inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du ekonomiskt ansvarig.

Fraktkostnad
På alla beställningar inom Sverige tillkommer en frakt/expeditionsaavgift på 50 kr.
(För beställningar från utlandet, vänligen kontakta oss för fraktkostnad.)

Du kan även hämta ditt paket hos Dressbakery i Mölnlycke och slipper då fraktavgiften.
Avtala tid för avhämtning via mail: shop@dressbakery.se eller tel. 073-673 82 82
Välj land: ”AVHÄMTNING” i kassan vid beställning.

Byte/retur
Vi på Dressbakery vill självklart att du ska vara nöjd med din vara!
Därför ger vi dig alltid öppet köp/bytesrätt i 14 dagar. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd eller skadad och att häng-etiketten sitter kvar. Om en vara är felexpedierad eller felaktig står vi självklart för returportot.
På följesedeln som skickas med alla paket finns bifogat en returnota som du fyller i och skickar med vid en retur.

Paketet skickar du till:

Dressbakery
Tamburinvägen 11
435 44 Mölnlycke

Vid byte av storlek eller retur står du för returportot till oss.

Spara ditt inlämningskvitto! Tänk på att det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav.

Vid storleksbyte står vi för porto för det nya plagget som skickas till dig.

Reklamation
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen.
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta Kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar, så hjälper vi dig!

Finns varan i lager skickar vi en ny så fort vi mottagit varan och godkänt reklamationen. Om varan ej längre finns i lager, kontaktar vi dig för vidare hantering av ärendet. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Din reklamation eller fellevererade vara skickar du i retur till följande adress:

Dressbakery
Tamburinvägen 11
435 44 Mölnlycke

Vi står självklart för returfrakten vid felleveranser samt reklamationer.

Återbetalning vid retur/reklamation:
Vid kortköp återbetalas summan till ditt konto efter det att vi mottagit produkterna.

Vid Bankgiroköp återbetalas dina pengar till det bankkontonummer som du anger på returnotan. Var därför noga med att skriva med clearing och kontonummer på returnotan, eller kontakta vår kundtjänst för att lämna det.

Det kan ta 1-2 veckor från att du skickat din retur till oss innan du erhåller eventuell återbetalning, men vi försöker självklart betala tillbaka så snart vi kan.

Personuppgifter
Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med svenska personuppgiftslagen (PUL).

Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt jämförbar händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och som påverkar vår möjlighet att hålla ingångna avtal och utfästelser, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra dessa avtal och utfästelser.

Frågor?
Vi svarar gärna på dina frågor så snart vi har möjlighet.
Undrar du över något kring byten, returer, återköp, så tveka inte att kontakta oss på info@dressbakery.se.

Kontakt
Vi nås lättast via mailen, info@dressbakery.se.
Men om du istället vill ringa oss så är telefonnumret 073-673 82 82

<- Tillbaka

Kommentarer inaktiverade.